فرا صنعت پارسيان
فرا صنعت پارسيان|قاب تابلو روان,ماژول ال اي دي, تلويزيون شهري, تابلو ال اي دي,تابلو روان ال اي دي, قطعات تابلو روان, تابلو روان

اگر هميشه به فكر اتفاق بعدي باشيد و انتظار آن را بكشيد اصلا سفر خوبي نخواهيد داشت. زيرا سفر به شما ياد مي‌دهد كه بايد در لحظه زندگي كنيد و از زمان حال حاضرتان بيشترين لذت را ببريد. هيچ كس جاودانه نيست و براي زندگي بهتر چه چيزي بهتر از اين كه ياد بگيريم از زمان فعلي بيشترين بهره را ببريم و چشم به آينده و اتفاقات بعدي ندوزيم؟ قطعا براي رسيدن به همچين هدفي، عواملي وجود دارند كه مي بايست تك تك آن ها را زير نظر بگيريم و به همين دليل در راهنماي سفر  به مواردي اشاره خواهيم كرد كه به واسطه آن ها مي توان سفري راحت، كم هزينه تر و به دور از استرس را تجربه كرد.

 

چه كارهايي براي سفر خوب و كم هزينه بايد انجام دهيم؟

در ادامه به كارهايي كه قبل از سفر بايد انجام داد تا سفر خوب و كم هزينه را بتوان تجربه كرد اشاره شده است.

زودتر به فكر تور باشيد

اگر مي خواهيد سفر راحت و پر از خاطره را در كنار دوستان و افرادي كه دوستشان داريد داشته باشيد مي توانيد از گزينه خريد تور استفاده كنيد اما در نظر داشته باشيد كه هرچه اين اتفاق زودتر رخ دهد بهتر است زيرا با گذشت زمان تورهاي مسافرتي رزرو مي شوند و ممكن است فرصت را از دست بدهيد.

بيمه همراه خود داشته باشيد

همراه داشتن دفترچه بيمه نه تنها لازم بلكه بسيار ضروري است؛ چه سالمند باشيد چه ميانسال و چه پدر و مادر فرزندي، بايد دفترچه بيمه تان را همراه داشته باشيد تا اگر اتفاقي افتاد مجبور به پرداخت هزينه درمان مضاعف نشويد.

رستوران ها را زير نظر داشته باشيد

لذت بخش ترين قسمت در هر سفر ميل غذاها و خوراك شهر مقصد مي باشد، زيرا هر غذايي در هر شهري بو و طعم خاص خود را دارد و به همين دليل پيشنهاد مي كنيم تا به سراغ بهترين رستوران ها برويد اما در نظر داشته باشيد كه اگر نمي توانيد خرج زيادي در سفر كنيد بهتر است در مناطق توريستي از غذا خوردن اجتناب كنيد زيرا يكي از اصلي ترين عوامل افزايش هزينه هاي سفر، غذا خوردن در رستوران ها است. مي توانيد غذاهاي تازه و خوشمزه، را با هزينه اي بسيار كمتر از فروشگاه هاي مواد غذايي، نانوايي و بقالي خريداري كنيد. اگر برنامه پيك نيك بگذاريد، كمتر حس قناعت كردن به شما مي دهد و مي تواند به يك تجربه بيادماندني تبديل شود. 

بدون ماشين برويد

اگر مي توانيد، بدون ماشين به سفر برويد. مسلم است كه روي صحبت مان با خانواده هاي كم جمعيت است. وگرنه سفر بدون خودروي شخصي براي خانواده هاي پرجمعيت گران در مي آيد. مگر آن كه تعدادتان آنقدر زياد باشد كه بتوانيد يك ون يا اتوبوس اجاره كنيد و همگي با آن راهي مقصد شويد. همراه بردن خودرو براي خانواده هاي كم جمعيت به معني سوخت بيشتر و هزينه حمل و نقل و البته دردسرهاي بيشتر است در صورتي كه با اتوبوس يا قطار مي توانيد خيلي راحت تر سفر كنيد و هزينه كمتري بپردازيد و خستگي رانندگي در جاده هاي شلوغ را تجربه نكنيد.

 

اطلاعات خودتان را شهر مقصد بيشتر كنيد

قبل از سفر بهتر است كه اطلاعاتي از مردم، فرهنگ و جاذبه هاي شهر مقصد داشته باشيد زيرا احترام گذاشتن به عقايد، آداب و رسوم مردم بومي شهر از كارهاي بسيار مهم در مسافرت مي باشد. همچنين دانش خود را از هتل ها و ساير مراكز اقامتي بالا ببريد زيرا بسياري از مسافران برايشان تنها اقامت آسوده اهميت دارد و تعدادي نيز باتوجه به بودجه خود تصميم مي گيرند كه در كدام هتل يا مسافرخانه اي به استراحت بپردازند.

از طبيعت لذت ببريد

اگر بودجه محدودي داريد بهتر است محلي كه براي مسافرت انتخاب مي كنيد طبيعت باشد نه شهرهاي بزرگ، مخصوصا در ايام تعطيل مانند عيد كه مسافران بسياري مهمان اين شهرها هستند. رفتن به طبيعت نه تنها اثر بهتري مي تواند روي روحيه شما بگذارد كه اگر جانب اطمينان را رعايت كنيد، هزينه كمتري هم دربرخواهد داشت.

 

با موارد ذكر شده مي توانيد يك سفر خيلي خوب و كم هزينه را تجربه كنيد و حال وقت آن رسيده است كه تور داخلي ارزان يا تور خارجي ارزان مورد نظر خود را رزرو كنيد و چمدان خود را ببنديد و يك سفر عالي را تجربه كنيد.

توجه داشته باشيد كه گاهي مسافران در آماده كردن چمدان هاي خود به اشكالاتي بر ميخورند و در ادامه شيوه درست چمدان بستن را به شما آموزش مي دهيم.

چگونه چمدان ها را ببنديم؟

بعد از اين ‌كه مشخص كرديم چه چيزهايي را قرار است با خودمان به سفر ببريم، نوبت به اين مي‌رسد كه چگونه وسايل‌مان را درچمدان جا دهيم. چمدان‌بستن وقتي كار راحتي به نظر مي‌رسد كه در كمد لباس‌ها و كشوها را باز كينم و هر چيزي را كه مي‌خواهيم، بدون ترتيب داخل چمدان بريزيم؛ ولي مثل هر كار ديگري، بستن كوله‌ بار سفر هم شيوه‌هاي خوب و بدي دارد براي اين‌ كه در چمدانتان را بدون دردسر ببنديد و وسايل‌ تان را همان‌جور كه مي‌خواهيد، در مقصد تحويل بگيريد، خوب است كه به نكات زير توجه داشته باشيد.

نحوه بستن چمدان به روش زير است:

  1. فكر برداشتن وسايل سنگين را از سر بيرون كنيد، اتو و سشوار از وسايلي است كه در بيشتر هتل‌هاي امروزي در اختيارتان قرار مي‌گيرد. اين وسايل سنگين و اضافي، بي‌خودي باعث خراب و چروك‌شدن لباس‌هايتان مي‌شود.
  2. لباس‌هاي رسمي را با چوب‌رختي در كاورهاي پلاستيكي خشك‌شويي بگذاريد. براي اين‌ كه اصطكاك و روي هم ساييده‌ شدن لباس‌ها و درنتيجه چروك‌ آن‌ها كمتر شود، بهتر است در هر كاور فقط يك لباس قراردهيد.
  3. كيسه‌هاي پلاستيكي زيپ‌ كيپ، بهترين انتخاب براي دسته‌بندي وسايل است. مي‌توانيد كفش‌هاي كثيف، شامپو و وسايل بهداشتي و يا هر وسيله‌ اي ديگري كه امكان ريختن روي لباس‌ها و خراب كردنشان را دارد، در آن‌ها بگذاريد.
  4. براي جا دادن لباس‌هاي راحت‌ تر مثل شلوارهاي جين و بلوز و ژاكت و تي‌ شرت‌ها دو تا راه وجود دارد: هم مي‌توان آن‌ها را تا كرد و هم لوله‌ مي‌شوند لوله‌ كردن براي جين و تي‌شرت عالي است، جاي كمتري را در چمدان اشغال مي‌كنند و چروك هم نمي‌شوند. لباس‌هايي مثل ژاكت و بلوز را هم به‌ شكل مربع تا كنيد. 

 

تا كردن لباس

تمام دكمه‌هاي لباس را ببنديد. آن را روي تخت، يا هر سطح صاف ديگر، بگذاريد، طوري‌كه پشت لباس به‌طرف شما باشد. چروك‌ها را صاف كنيد. آستين‌هاي لباس را از سرشانه بگيريد و در امتداد طول روي لباس تا بزنيد، ممكن است آستين‌ها كمي از پايين لباس بيرون بماند اشكالي ندارد، حالا يك‌سوم از پايين لباس را به داخل تا بزنيد و بعد خط تاي تازه را به سمت سرشانه‌ها بالا بياوريد و در واقع يك تاي عرضي بزنيد. 

لوله كردن لباس

شلوارهاي جين را از وسط در راستاي طول تا كنيد، طوري كه دو پاچه‌ي شلوار روي هم قرار بگيرند، حالا از كمر شلوار شروع به لوله‌ كردن كنيد تا پايين. براي تي‌ شرت‌ها، آن‌‌ها را روي يك سطح صاف، به‌ رو، پهن كنيد، طوري كه پشت لباس به سمت شما باشد. آستين‌ها را به عقب، به سمت خودتان، تا بزنيد. حالا يك مستطيل داريد، مستطيل را از طول يك تا بزنيد و بعد لوله‌ كنيد.
بهتر است لباس‌هاي زيرتان را يك‌جا بگذاريد. كيسه‌‌هاي توريِ مخصوص لباس‌ شويي قيمت مناسبي دارند و چون جنس‌شان نايلون است سبك هم هستند. از اين كيسه‌ها تهيه كنيد و تمام لباس‌هاي ظريف‌ تان را به صورت يك‌ جا در آن بچينيد. با اين روش يك تير ديگر هم به نشان مي‌زنيد، اگر چمدان‌ تان بازرسي شود، تمام لباس‌هاي‌ تان زير و رو و دست‌مالي نمي‌شود و تميز مي‌ مانند. جوراب‌ها را هم جفت‌ جفت درهم گلوله كنيد و در كفش‌ها بگذاريد، يا نگه داريد براي اين‌ كه شكاف‌ها و جاهاي خالي‌مانده‌ي چمدان را با آن‌ها پركنيد. 

همين حالا چمدان را با خيال راحت به بار مي‌سپاريد و نگرانِ شكستن،‌ به هم ريختن و چروك شدن وسايل و لباس‌هاييتان نخواهيد بود. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۳:۳۵ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
میز اداری
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com

تبلیغات در اپلیکیشن ها و ارتقا کسب و کار
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

میزهای اداری ایستاده مناسب برای افراد کوتاه قد
راهکارهای اداری آفن
www.afn-furniture.com

Recreational activities in Persian Gulf
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

قیمت بره زنده 98
مرکز فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

تفاوت جراحی پلاستیک با جراحی زیبایی
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

برگزاری مراسم عروسی
خدمات و تشریفات عروس
www.tashrifataroos.com
br />
ویژگی های خدمات کترینگ مجالس و خدمات آنها
خدمات مجالس رویای طلایی
www.royayetalaei.com

جهاز بران و آداب آن
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

نمایندگی زایس تهران
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

طراحی کاربردی و فوق حرفه ای محیط کار
مبلمان اداری آذران فضانما
www.azaran.com

سفره عقد در فضای باز
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری اتاق کودک با بهترین قیمت
www.azinzand.com/fa

برگزاری مجلس عروسی
خدمات لوکس مجالس
www.maghsoudloocatering.com

لوله بازکنی غرب تهران
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

آشنایی با جدیدترین مدل ردیاب ماهواره ای خودرو
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

شایع ترین بیماری های چشم که احتمال ابتلا به آن زیاد است
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

لیزر درمانی چیست
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

آموزش skin care
دوره های آموزشی skin care
www.thalgoparis.com

پاور ژل زودگیر
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور آنتالیا نوروز 99
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

جراحی های زیبایی پرطرفدار در سال جدید
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تورهای نوروز 99
برگزار کننده بهترین تورهای نوروزی
www.yasminseyr.com

تور ترکیه نوروز 99
برگزار کننده بهترین تورهای نوروزی ترکیه
www.alefbatour.com

کلاس کنکور
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

قفسه بندی پیچ و مهره ای سبک
طراحی و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

خرید بلیط هواپیما
رزرو آنلاین بلیط هواپیما
www.jibojet.com

سالن آرایش مهسا ممتاز
سالن آرایش مهسا ممتاز
www.mahsamomtaz.com

تالار پذیرایی عرشیا
مجتمع گردشگری عرشیا
www.talararous.com

تور آنتالیا نوروز 99
آژانس هواپیمایی آسمان آبی
www.asemanabi.net

تور تایلند نوروز 99
آژانس هواپیمایی اوج ماندگار
www.oujmandegar.com
طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی